Nieuwsberichten van Ons Huis van 28 september 2020

Lieve mensen,

Hier weer “Nieuwsberichten”

Afgelopen weekend liet Erica Rakemann weten dat ze opnieuw in het verpleeghuis is opgenomen wegens té grote vermoeidheid. Ze redde het niet meer thuis. Haar man is blijvend opgenomen. Corona kan heel zware gevolgen hebben. Laten we toch zorgvuldig met elkaar omgaan en extra aan Erica denken in ons gebed.

Sarie stuurde twee voorvallen uit haar dagelijks leven:

Afgelopen weekend 26 en 27 september was een bijzonder weekend.

Onverwachts ging ik zaterdagmiddag naar de kapper. Terwijl ik parkeer staat daar een oude vrouw met rollator. ( 87 jaar).

Ze stond er zo verloren bij, dat ik haar aan sprak. Of ik haar kon helpen.

Het bleek dat ze al meer dan een half uur stond te wachten op de taxi.

Ik vroeg of ze een mobiel had. Nee die had ze niet, maar wel alle gegevens van het taxi bedrijf. 

Dus met mijn mobiel gebeld. Het bleek dat haar rit was geannuleerd omdat mevrouw er niet stond.

Bij navraag bleek dat de taxi op een ander adres had gestaan en omdat mevrouw daar niet stond was hij weg gegaan.

Ik zei:” maar die mw. staat heel ergens anders”.

Dus een nieuwe rit ingepland. Met duidelijk het goede adres.

Na een half uur is mw. opgehaald.

Toen werd het zondag waar ook iets bijzonders gebeurde.

Ik had van de boekwinkel waar ik werk een aantal dagboeken gekregen om weg te geven.  Ze waren met GROTE LETTERS.

En die vonden geen aftrek meer.

Ik neem ze mee naar de kerk en zie Jan staan.  ( één van onze oudsten in de kerk ).

Jan spreekt graag met ongelovigen over het evangelie. Dus ik dacht misschien weet hij wel iemand waar hij een dagboek aan kan geven.  Zo gezegd zo gedaan.

Jan wordt emotioneel zegt:  “Dit komt van God”.

Wat bleek vorige week had hij met een mevrouw gesproken die niet geloofde, maar Jan had haar beloofd: ik zorg voor een bijbels dagboek.

Die mevrouw zei: “ Dat hoeft u niet te doen,  want ik kan erg slecht zien”.

En toen kwam ik ( die van niets wist )met een dagboek met GROTE LETTERS.

We waren er beide stil van. 

 

Een hartelijke groet aan ieder van

Sarie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten