Afscheidsviering Clary

 

Op donderdag 30 september heeft in de abdijkerk van Heeswijk de viering plaatsgevonden, waarin we afscheid namen van Zr. Clary Braun. Onder grote belangstelling, waaronder van veel mensen van Ons Huis, namen we op eerbiedige, Clary rechtdoende wijze afscheid van haar. Gelukkig konden anderen via de livestream aanwezig zijn.

Als je nog eens stil wilt staan bij wat er zoal gezegd werd, vind je in deze “nieuwsberichten”de overweging van Sanny Bruijns, die voorging en de woorden die ik sprak aan het einde. Later komt nog de tekst van Tineke, die bij het graf een gedicht voordroeg.

Aan de koffietafel met mensen van Ons Huis werd met veel dankbaarheid terug gekeken op Clary’s leven en inzet en waren we blij met dit afscheid.

Ook namens Loes een hartelijke groet aan ieder,

Riene

  • overweging van Sanny Bruijns
  • slotwoord van Riene
  • samen op weg - Clary Braun  
  • video: toespraak van Riene 
  • van Tineke Ruy:

     
    “Als ik huil, dan bid ik

    Als ik bang ben bid ik ook

    Als ik soms even blij ben bid ik weer,

    maar als ik boos ben, wat dan?

    “Bid dan ook”, zei Clary want:

     

    “Gij, oh God, hebt dit broze bestaan gewild,

    mij boven al het nameloze uitgetild.

    Laat mij dan dankbaar leven de volle tijd,

    geborgen in die bevende zekerheid,

    dat ik niet uit dit smal en onvast bestand

    van mij bestaan zal vallen

    dan in Uw Hand.”

     

    Tineke Seagull

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten