Nieuwsbericht 20 juli 2021


 Lieve gasten en betrokkenen bij Ons Huis,

Hier weer eens wat Nieuwsberichten.

Om te beginnen van Clary. Het gaat ….voorzichtig…. aardig met haar. Geen bijzondere voor- of achteruitgang, maar ze is erg kwetsbaar. Ze schrijft bijna niet meer, en belt zelf ook niet veel meer. Ze heeft nog wel regelmatig bezoekjes, wat ze fijn vindt. Maar ze spreekt ze graag van te voren af.

Door Corona en door Clary’s verminderde energie zit ik zelf nog al eens aan de telefoon. Veel mensen vertellen me met hoeveel dankbaarheid en mooie herinneringen ze terugdenken aan Ons Huis. En wat kan ik daar van harte mee instemmen! Vaak wordt er gezegd: “Groet de mensen die ik ken.” En iemand vroeg me of ze oude herinneringen mocht opsturen. Zeker! Die komen in een volgend Nieuwsbericht.

Eén van hen die ik met regelmaat spreek is Erica, die ernstig is getroffen door Corona. Ze gaat stapje voor stapje vooruit, maar haar leven ziet er totaal anders uit dan voorheen. Ook Bea belt met regelmaat. Ze maakt het goed, hoewel het ouder worden zich wat laat voelen. Dan is er Petra uit Breskens. We spreken elkaar vaker. Ze ervaart echt meer rust in haar leven en ziet de groei die er is geweest. Ze is gelukkig met man, zoon en vriendin en bonus-kleinkind en veel anderen. En dan noem ik zo nog wat namen van mensen die allemaal die verbondenheid blijven ervaren:

Loes,Ghislaine, Ciska, Sarie, An, Judith, Tineke, Martin, Majella, Anne, Maria Miranda. De laatste is na ruim een half jaar Nederland kort geleden terug gegaan naar Kaap Verdië, waar ze samen met haar man werkt aan de opbouw van haar land

Dan iets anders: twee  weken geleden kwam het werkgroepje dat zich bezig houdt met een nieuw aanbod vanuit Ons Huis voor het eerst weer live bij elkaar. Nog even de namen: Jacqueline Breed, Marieke van Gorsel, Marga van de Koevering, Winfried Timmers en ik zelf. (zie de bijgaande foto’s)


Riene

Jacqueline    


Marga



Marieke



Winfried

We hadden gekozen voor een dag met veel stilte en uitwisseling, om elkaar beter te leren kennen en tegelijk wat in te oefenen wat betreft een nieuw aanbod. Het was een fijne dag met een bijzondere stille tijd, die ons allemaal raakte. Taizé liederen ondersteunden ons samenzijn.

Eén tekst deel ik graag met jullie:

Jouw stem in mij
Jouw stem in mij doorklinkt mijn hart,
verwarmt mij huis, mij lijf;
en huilt en juicht en zwijgt in mij.
Mijn stem wordt zachter, ik verstil.
Jij zingt in mij.

Jouw stem in mij, jouw zingen draagt
mij als de avond valt,
en bergt mij in jouw hand. In mij
ontwaakt vergeten tederheid.
Jij zingt in mij.

Jouw stem in mij, een klankfontein,
een toekomstlied, een bron
van liefde ongedacht. In mij
ontkiemt als zaad het eerste licht.
Jij zingt in mij.

En door jouw adem aangeraakt
krijgt ook mijn stem weer klank.
Een lied groeit waar jij woont in mij.
En in de nieuwe dageraad
zing ik van Jou.


Uit de momenten van uitwisseling kwamen een aantal kernwoorden naar voren: delen; kwetsbaarheid; luisteren; respect; verbinding; eenvoud; Samen bij de Ene; Vertrouwen: Jij bent er voor ieder van ons; Wat vraagt de Liefde van mij/ons… voor de ander, voor mezelf, voor de Ander? Wat is ons/mijn fundament? Wat is mijn Kruispunt? Hoe kies ik? Wat verlang ik?

In een volgende online bijeenkomst willen we tot meer praktische afspraken komen wat betreft tijd, datum, plaats en invulling van (een) eventueel te organiseren bezinningsdag(en) voor geïnteresseerden en gasten van Ons Huis. In een volgend Nieuwsbericht hoop ik er meer over te kunnen vertellen.

Voor nu een hartelijke groet aan ieder ook namens Clary en Loes,

Riene 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten